Lacoste je francouzská oděvní firma, kterou v roce 1933 založil známý tenista René Lacoste. Vedení firmy se nachází v Paříži, ale výroba probíhá ve městě Troyes, které leží asi 150 kilometrů jihovýchodně od hlavního města. Na začátku svého působení na trhu se značka Lacoste věnovala výrobě tenisového a sportovního oblečení. V současné době najdete v její nabídce také obuv, kožené výrobky, parfémy nebo hodinky.
Kdo byl René Lacoste?
René Lacoste byl profesionální tenisový hráč, který mezi roky 1925 – 1929 vyhrál několik grandslamových turnajů a zajistil si také tři výhry ve Wimbledonu. Během svého působení na kurtech si uvědomil, že by mohl podávat ještě lepší výkony, kdyby na sobě měl pohodlnější oblečení. Proto si navrhl vlastní polo tričko, které se záhy stalo velkým hitem.
Logo značky
René Lacoste si během své kariéry vysloužil od amerických novinářů přezdívku Aligátor, a proto se rozhodl, že tento symbol použije také jako logo značky. Díky tomuto logu se společnost dostala až před soud, protože společnost Crocodile Garments používala logo velmi podobné. Spor nakonec dopadl tak, že si Crocodile Garments museli logo lehce poupravit, tzn. zvětšit velikost očí a změnit směr ocasu.
Kvalitní výrobní procesy
Společnost Lacoste se zavázala k výrobě produktů, které jsou kombinací inovace, elegance a kvality. Zaměstnává odborníky na výběr kvalitních vláken, které odpovídají vysokým standardům kvality, a které musí být v souladu s principy udržitelného rozvoje. Lacoste také zaručuje, že jejich bavlna nepochází z rizikových zdrojů.
Ikonický kousek - tenisové tričko Lacoste
První kousek oblečení, který měl logo na vnější straně bylo klasické tenisové tričko. Kromě triček na tenis se prodávala také trička na golf, plachtění a další sporty, které byly v té době trendy. Zajímavostí je, že po víc jak 30 let se trička vyráběla pouze v bílé barvě. Ta barevná byla uvedena na trh později a jejich cílem bylo oslovit bohatší zákazníky.
Lacoste v číslech
V roce 2017 dosáhla společnost obrat více jak dvě miliardy euro. Každou vteřinu se na světě prodají dva Lacoste produkty, ať už to jsou brýle, hodinky, spodní prádlo, obuv, parfém nebo oblečení. Lacoste zaměstnává 10 000 lidí na čtyřech kontinentech a je zastoupena ve více jak 120 zemích.
Kvalitní výrobní procesy
Společnost Lacoste se zavázala k výrobě produktů, které jsou kombinací inovace, elegance a kvality. Zaměstnává odborníky na výběr kvalitních vláken, které odpovídají vysokým standardům kvality, a které musí být v souladu s principy udržitelného rozvoje. Lacoste také zaručuje, že jejich bavlna nepochází z rizikových zdrojů.